Šniukštinėjam IGF dalyvių sąrašą

igf

Galbūt jūsų svajonė yra kadanors nuvykti į vieną iš bombastiškų AAA žaidimų konvencijų, kad galėtumėte pažaisti visus dar neišleistus metų pabaigos multimilijoninius hitus. Mano svajonė kitokia. Aš norėčiau būtų IGF apdovanojimų teisėjas ir gauti iš anksto pažaisti visus karščiausius, viešai nečiupintus, indie kompiuterinius žaidimus.

Šiaip jau įvairaus plauko apdovanojimai nėra tai kas kelia mano kraujo spaudimą, bet IGF yra arčiausiai ką turime iki “what is what” katalogo indie žaidimuose ar kokio tais nepriklausomų žaidimų zeitgeisto barometro.

Pakol IGF ignoruoja mano motyvacinius laiškus, sekantis geriausias dalykas yra į apdovanojimus pretenduojančių dalyvių sąrašas, kurį šiemet sudaro 650 žaidimų. Šiame sąraše susirašo ir tokie sunkiasvoriai kaip Banner Saga 2, ir niekam nežinomų kūrėjų vėlyvų vakarų miegamajame kūrybos vaisiai. Dalis žaidimų jau išleisti, dalis kabaluoja Early Access skaistykloje, o treti dar visai neprieinami paprastiems plebėjams ir dar tik planuoja savo debiuto datą. Manau visų jų aprašymų ir/ar skrinšotų ir/ar treilerių peržiūrėjimas bus puikus vaistas nostalgiškai bubenantiems, kad šiuolaikiniai žaidimai yra vienodi ar neoriginalūs. Beje, apie visų treilerių peržiūrėjimą beveik nejuokavau – visų žaidimų turėjusių youtube treilerius pleilistą galite rasti čia (warning: pleilisto trukmė yra 17 valandų).

Kadangi šiame sąraše galėjo pasirodyti visi parodę norą, neišvengiamai jame dar rasit ir moliūgo dydžio idėjų su žirnio dydžio įgyvendinimu, o taip pat ir priežasčių pasvarstyti kaip galima be ironijos užsirašyti “<…> is an innovative 16-bit style metroidvania with a dual-hero scheme”. Bet aš drįsčiau nevienareikšmiškai pateikti teiginį, jog pasireguliavus savo pelų-grūdų filtrą galima gan greitai atskirti tai, kas verta dėmesio.

Tl;dr – rekomenduoju pašniukštinėti IGF dalyvių sąrašą, o jei super tingit tai daryti, pasidalinsiu savo sąrašėliu atradimų, nusėdusių į mano Steam wishlistą (kuris, beje, ir taip jau buvo išpampęs nuo visokiausių indie gemsiukų).  Štai ką naujo ir įdomaus šiame sąraše radau aš.

Asura.png

Pavadinimas Asura skamba kaip labiau tinkantis buhalterinio softo startapui, bet kol kas jų tinklapyje viskas atrodo ir skamba labai viliojančiai. Gražu, dinamiška, įdomi idėja su procedūriškai generuojamu skillų medžiu ir paremta bent jau kažkiek mažiau nutrinta indų mitologija.

arrowheads

Arrow-heads atrodo viliojančiai chaotiškas ir skoningai spalvingas lokal-multiplejeris ir kažkiek primena intergalaktinę klasiką Towerfall. Šitojo IGF dalyvio ankstyvą buildą jau dabar galima atsisiųsti per itch.io

bum rush.gif

Bum Rush.Kaip gali žaidimas savo žanrą nurodęs kaip multiplėjerinis car combat-racing-dating sim nepatraukti mano dėmesio. Čia viena tų idėjų, kurios yra so crazy, kad netyčia gali ir suveikti. Ant viršaus dar prisideda švari išvaizda, šiek tiek kamera šeiko ir nulio pinigų kaina itch.io.

zodiarcs.jpg

Children of Zodiarcs. Beveik pusmetį pietų pertraukas leisdavau žaisdamas Card Hunter. Iš pradžių dėl to, kad neturėjau anei jokio devaiso žaidimams, kurį nešiočiausio su savimi, o vėliau dėl to, kad formulė taktiniai mūšiai + veikėjų daiktai kaip kortų žaidimo kaladė yra šauni ir kompulsyvi. Kiek pavyko suprasti – Children of Zodiarcs žada tą patį tik su daugiau istorijos, solidesniu stiliumi ir mažiau tarp dantų girgždančio humoro.

crush.jpg

Crush your Enemies grafinius stilius, apipavidalinimai kelia dvejopus jausmus. Vienas velniukas ant peties sako, kad tai lėkštas, nuobodus karikatūrizavimas, o kitas vis skatina nepamesti vilties, kad viskas galbūt netaip toli nuo krrraupiosios istorijos paveiksliukų. Norisi pabandyti dėl drąsių eksperimentų su sužiedėjusia RTS žanro formule.

gltich.jpg

“Tau patinka programerių žaidimai” – taip kartą buvo apibūdintos mano žaidimųū preferencijos užmačius mano wislistuose vis atsiduriančius Hack’n’Slash, Quadrilateral Cowboy ar Shenzhen I/O. Turiu nuojautėlę, kad programuotojai visgi tokių žaidimų nežaidžia, nes programavimo jiems ir taip užtenka nuo 9 iki 5, o iš tikrųjų jie skirti tokiems kodinimo wannabes kaip aš. Glitchspace ir yra vienas tokių galvosūkių paremtų programavimu. Bonus taškai už minimalizmą.

goblins.png

Goblins of Elderstone. Mėgstu žaidimus, kurie ieško aukso vidurį tarp mikro ir makro mąstelių – ne pernelyg didelis, kai viskas stringa gerklėje kaip didžiulė abstrakcija ir šluojantis generalizavimas ir ne pernelyg mažas, kai užstrigęs pirmojo asmens kameroje negali atsitraukti ir gauti tiek tikros, tiek konteksto perspektyvos. Valdyti goblinų gentį šiame žaidime galėtų būti tas malonus viduriukas, kuomet gali pažinoti visus savo goblinus pagal vardą ir nostalgiškai dūsauti atsidaręs genties geneologinį medį. Bonus taškai už tai, kad visų fentezi žaidimų niekadėjai goblinai čia tampa mielais ir darbščiais.

redrope.gif

Tarp dviejų personažų besitabaluojanti raudona virvė – tai vienintelis žaidėjų būdas sužeisti priešus. Su tokia centrine mechanika Red Rope tiesiog negali prasprūsti pro mano akį. Gerbiu žaidimus, kurie pasiryžta statyti dvigubai ant savo kooperacinių mechanikų. Pavyzdžiui, Chariot buvo mega šaunu, nors jojo galvosūkiai gal kiek ir pernelyg finicky. Tikiuosi, kad Red Rope pašluostys nosį.

Scanner.png

Scanner Sombre. Apie šį žaidimą infromacijos internetuose rasite labai mažai išskyrus gal kelis ankstyvus ekskliuzyvinius prevju išrinktiems žurnalistams. Bet vienintelis dalykas, ką man reikėjo sužinoti, tai kad jį kuria Introversion. Šitie britai kai jau daro, tai jau daro. Prison Architect, Defcon, Multiwinia developeriai nesidairo į šalis ir neieško kompromisų. Čia tikrai bus kažkas.

Serial Cleaner.png

Kažkuriame iš daugybės amerikietiškųjų policijos procedūrinių dramų buvo storilainas apie kompaniją, kuri užsiimdavo patalpų valymu po žmogžudysčių siekiant paslėpti ir panaikinti įkalčius. Skamba pakankamai kvailai kaip serialui, bet žaidimą Serial Cleaner tikrai galima padaryti. Stealth, o ne twitch refleksais paremtas atvirkštinis Hotline Miami yra tikrai mano arbatos puodelis. Bonus taškui už Viscera Cleanup Detail deglo nešimą ir valytojų žanro vystymą.

Shadowhand.png

Soliteiras žaidimų panteone užima keista vietą – vienų nurašomas kaip nuobodžiaujančių Aldonų ir Zigmantų narkotikas, iš kurio nieko daugiau gero neišspausi, kitų nuolatos perdarinėjimas, perkurinėjamas ir pergalvojamas. Ką naujo prigalvos Shadowhand kol kas spręsti galime tik pagal skrinšotus ir skystokus aprašymus, bet turiu tikėjimo, kad developeriai žino ką daro, o ir istorija apie moterišką vidžilantę jau yra daug toliau nei koks nors soliteir žaidimas kada yra nuėjęs.

Skynoon.gif

Multiplejerinė vesternpankiška  “šaudyklė” apie laisvą judėjimą atvirose erdvėse Sky Noon. Visi tie bėgiai danguje, skraidančios salos ir spalvų paletė primena geriausias Bioshock Infinite akimirkas. Bonus taškai už grapling hukus.

Stateofmind.png

Nežinau kaip jūs, bet aš jaučiuosi jau pasisotinęs futuristinių distopijų, kiberpankinių chaosų, apokalipsių ir viso to. O rasti žaidimų su optimistiška ateities vizija pasirodo nėra taip lengva. Nesu tikras, kad vienu tokių bus State of Mind, bet bent jau butas šitame skrinšote atrodo tikrai jaukiau nei JC Dent skylė. Gal tiek ir užtenka.

Sumer.png

Stalo žaidimų ėjimą link skaitmenizacijos, persikūnijimą į mobilias aplikacijas ar Steam paraščių relyzus geriausiai apibūdina angliškas žodis flaccid. Kažkokios vilties gal ir yra, pasitaiko netgi turinčių didesnius production values, bet iš esmės nebuvo išnaudoti horizontai, kurie atsiveria kuomet vietoj riboto žaidimo tiražo gali platinti belenkokį skaičių kopijų arba vietoj 8 puslapių taisyklių knygutės gali viską žaidėjui paaiškinti on the fly. Sumer kūrėjai, tuo tarpu, rašo išnaudojantys savo medijos privalumus kurdami digital only staložaidybišką lokal-multiplėjerį.

tribal

Tribal & Error patenka į šitą sąrašą, vien dėl to, kad aš pats esu svajojęs apie tokią žaidimo koncepciją – žaidimo personažai kalba savo nežinoma kalba, o tikrąją kiekvieno žodžio reikšmę galima sužinoti tik bandymų ir klaidų metodu. Ekstra bonus priziniai taškai už puną pavadinime.

toothandtail.png

Jeigu leisite apibendrinti, tai Tooth & Tail yra pixel-artinis Company of Heroes stiliaus strateginis žaidimas su gyvūnėliais ir jų gyvūnėliškos revoliucijos (prieš piktuosius gyvūnėlius) istorija. Super gražu.

galactology.jpg

Žaidimas pavadinimu “The Spatials” steame čilina jau senokai. The Spatials: Galactology, yra antrasis blynas tuo pačiu pavadinimu, ta pačia tema, su pretty much ta pačia grafika. Būčiau skeptiškas, bet žaidimas kol kas dar nenusiėmė early access apdaro, o aš taip smarkiai smarkiai noriu, kad kas nors pagaliau sukurtų tikrą startrekinį Dwarf Fortressą. Galbūt šiuo atveju nemeluos jau antras kartas.

ztime.jpg

zTime – yra vienas tų “koncepcija aukščiau visko” žaidimų, tačiau šįkart idėja tokia įdomi, kad susigundžiau net aš. Laikas – kaip trečia dimensija. Nežinau kaip tiksliau paaiškinti, nes pats nevisiškai suprantu, siūlau pažiūrėti video, o geriausia – pažaisti. Beje, šie developeriai jau yra sukūrę vieną nurautą žaidimą laiko tema su pačiu prasčiausiu pavadinimu pasaulyje – Achron.

windlands

Eksploracinis žaidimas su grapling huku pavadinimu Windlands. Labai tikiuosi, kad tyrinėjimas turės kažkokį įdomesnį kontekstą, bet netgi be jo gerai padarytas grapling hukas gražioje aplinkoje gali tapti sveiku antistresinu žaisliuku bent jau dešimčiai ar penkiolikai minučių.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s